Czy da się bezstresowo i sprawnie wprowadzać zmiany na stronach? Tak, jeśli przestrzegamy kilku drobnych zasad 😊

1)    Forma przesłania mailem treści do zmian

Nie ma jednej wymaganej formatki do zgłaszania prac. Każdy przesyła treści tak, jak mu wygodniej. Przydatne wskazówki:

  • WAŻNE: jeśli zmiana nie dotyczy całego serwisu, tylko jego części, podaj koniecznie link URL do podstrony, której dotyczy zmiana. To sprawia, że oszczędzę czas na szukanie, gdzie wprowadzić zmianę i będzie to w 100% jasne.
  • Precyzja: Opisz dokładnie, jaki tekst wstawić w który miejscu lub jaki obrazek podmienić na inny.
    • Może być pomocne przygotowanie bardziej rozbudowanych zmian w formie screenshotów ze strzałkami (wielu klientów właśnie takie screeny mi wysyła i wtedy unikami wielu niepewności).

Precyzja jest ważna 😉

  • Listy zmian: Jeśli zmian/uwag jest więcej:
    • Bardzo przydatne jest ponumerowanie ich w mailu.
    • Możesz spisać uwagi w Wordzie.
  • Teksty: Jeśli przesyłasz nowe teksty na stronę, podeślij je najlepiej w Wordzie.
  • Duże pliki: Jeśli chcesz przesłać większe pliki, użyj WeTransfer.com – darmowego do 2GB, nie ma konieczności zakładania konta.

2)    Forma zgłaszania błędów w działaniu stron / poczty

  • Jeśli obserwujesz błąd w działaniu strony, podaj z jakiej przeglądarki korzystasz (Chrome, Firefox, Edge, Opera, Safari) i z jakiego systemu (Windows, MacOS).
  • Unikaj ogólnych komunikatów.
    • Nie pisz „nie działa mi logowanie”. Napisz dokładnie, jaki jest objaw błędów przy logowaniu – jaki komunikat błędu się pojawia? Prześlij najlepiej zrzut ekranu.
    • Nie pisz „nie działa mi poczta”. Prześlij zwrotkę, jeśli przyszła maila. Wyślij maila, jakiego wysłałeś do adresata i nie doszedł.

3)    Czy mogę zadzwonić i telefonicznie zlecić jakieś prace?

Oczywiście rozmowa telefoniczna jest często pomocna i wskazana, ale raczej do omówienia nowych większych kierunków zmian czy strategicznych decyzji.

Ważne: jeśli oczekujesz ode mnie skupienia podczas rozmowy, zaplanujmy rozmowę z 1-dniowym wyprzedzeniem i wybierzmy konkretną godzinę rozmowy / spotkania online.

Niezapowiedziane telefony zostawmy na krótkie albo pilne sprawy.

Jeśli nie mogę odebrać, oczywiście staram się oddzwaniać.

Idealni klienci piszą do mnie maila, czy mogą do mnie zadzwonić za 1-2 dni z jakąś sprawą

4)    Jakich programów użyć do spotkania online

  • Aby wspólnie pracować z klientem na 1 ekranie (moim lub klienta), używam programu AnyDesk – podczas rozmowy przez telefon komórkowy.
  • Do spotkań grupowych używam Microsoft Teams

5)    Czy mogę zgłaszać zmiany przez SMS, Facebook, LinkedIn, Whastapp czy w rozmowie?

Nie. Mail jest w zasadzie jedyną dopuszczalną formą. Dlaczego?

  • Jak otrzymam prośbę na maila, nie zapomnę o niej.
  • Zmiany zgłoszone mailowo są precyzyjniejsze od innych krótszych form komunikacji tekstowej.

6)    Ile mam czekać na zmiany?

Standardowo prace wykonuję w ciągu 24h od otrzymania maila. Jeśli potrzebujesz zmian na środę rano, to nie wysyłaj ich we wtorek o 15:00 😊 Jeśli przesyłasz dłuuuugą listę zmian, czas ich wykonania może oczywiście wzrosnąć, ale postaram się pierwsze zmiany wprowadzić też w ciągu 24h.

Jeśli wysyłasz maila z prośbą o zmiany, ale zależy Ci na możliwie szybkiej realizacji, dodaj „PILNE” w tytule maila.

Nikt nie lubi długo czekać na zmiany na stronie

7)    Otrzymałem informację o wykonanych zmianach, ale nie widzę ich u siebie na komputerze

Komputer użytkownika może zapisać stare pliki czy ustawienia strony, więc dlatego pewne zmiany widać dopiero po jakimś czasie. Odśwież stronę Ctrl F5 albo sprawdź ją w trybie incognito, żeby zobaczyć zmiany od razu.